A megbízható lakáskezelő Szegeden is nagy kincs és hatékony segítség. Milyen feladatokat lát el az a szolgáltató, aki az albérlet üzemeltetését teljes körűen elvégzi? Mi a dolga a bérbeadónak? Ha minden a lakáskezelő vállalása szerint halad, lényegében semmi.
Miközben már évek óta segítek a megbízóimnak, annyi egyedi esemény és vele együtt járó tapasztalat gyűlik, hogy próbáltam összefoglalni a teendők mindig bővülő listáját.
A megbízható lakáskezelő Szegeden úgy képviseli a tulajdonost, mintha csak a saját lakása lenne. Mintha a sajátja lenne, de más lakik benne. Ha jól dolgozik, a bérlő fogja magát jól érezni.
Amikor a kezelőt bízza meg a bérbeadó a bérlő felkutatásával is, már ismerni fogják egymást. Nem szükséges, de szerencsés előzménye az együttműködésnek, ha megfelelően elő is készíti a kezelő az albérlet üzemeltetését a bérlővel. Szívesen tudja előre a bérlő is, hogy mi lesz a dolgok menete, mi lesz a dolga, hogy miben kap majd segítséget. Ha ismeri a személyt is, akivel kapcsolatban lesz, az neki is hasznos segítség.
1. Az ingatlan bevételeinek és kiadásainak nyilvántartása és elemzése
A bérleti díj és közüzemi díjak beszedése a bérlővel előre egyeztetett módszer szerint, leggyakrabban banki átutalással. A bérleti szerződés aláírását követően a bérlővel mindig egyeztetem, hogy havonta történő, rendszeres diktálás szerint, vagy a szolgáltatók általi átalánydíjas fizetést választja. Mivel már előzetesen az ő igényét vesszük figyelembe, rendszerint a későbbiekben sincsenek nehézségek.
Az indulástól kezdve a bérbeadó számára is folyamatosan nyomon követhetőek a rezsifogyasztás értékei a kifizetett összegekkel együtt. A megbízhatóság alapfeltétele a teljes átláthatóság, még ha napi szinten nem is követik a tulajdonosok a számokat. A szolgáltatás ajánlatában is szerepel a naprakész nyilvántartás eszköze.
2. Rendszeres karbantartás megszervezése
Az albérlet komfortos használatának elengedhetetlen feltétele a gépészet, így a fűtési és hűtési rendszerek ellenőrzése és javítása. Mindig a bérleti szerződésben foglaltak szerint fizetik a felek a használat során szükséges munkálatokat, a lakáskezelő segít a szakember biztosításában.
Sokszor előfordul, hogy szinte egészen apró, rövid időt igénybe vevő beavatkozás szükséges. Annyira kicsi, ahová szakember talán el sem jönne. Némi jártassággal egyedül, házilag is megoldhatók ezek, akár a megbízható lakáskezelő saját kezei által. Ilyen volt a fűtés beindítása, egy csap vagy zár, akár egy bojler cseréje is.
3. A szükséges javítások, felújítások megszervezése
A cél az albérletben előforduló műszaki hibák kijavítása illetve annak előkészítése, megszervezése. Mivel a tulajdonosnak nincs ideje szakembereket keresni, a lakáskezelő dolga az ajánlatok begyűjtése is. Rendszerint a munkálatokkal együtt járó anyagok sincsenek kéznél, nagy segítség a beszerzés is a lakáskezelő által.
4. A bérlők igényeinek kielégítése, a bérlők panaszainak kezelése
Talán a bérbeadók legkevésbé kedvelt tennivalója, hogy rendszeresen találkozzon a bérlővel, a panaszait hallgassa. Az albérleti műfaj legkevésbé kellemes része ez, főként ennek elintézése motiválja a bérbeadókat a szolgáltató igénybe vételére.
Nekem ebben jó a tapasztalatom, éppen a bérlet kezdeti lépése miatt. Mivel az első percben találkozok a leendő bérlővel, van időm és lehetőségem megismerkedni vele. Amint megtaláljuk a közös hangot, sínre is kerül a későbbi kooperáció.
5. Azonnali reagálás, készenlét
A bérlőkkel való kapcsolattartás mellett jellemzően ez a másik nehézség a tulajdonosok számára. A leggyakoribb eset, hogy a bérlő már közvetlenül nekem szól, ritkább, hogy a tulaj értesül. Amikor helyben, önállóan is megoldódik a felmerülő probléma, az az ideális. Erre törekszünk mindig, ez cél. Akár ha a közös képviselővel kell egyeztetni, akár közműves szakemberrel egyeztetni, az előzetes meghatalmazások alapján minden helyzet közvetlenül menedzselhető lehet.
Amennyiben a felek jól értelmezik az együttműködésben betöltött szerepüket, a hibalehetőségek minimalizálhatók. A legfontosabb ezen a területen is a hatékony és következetes kommunikáció, valamint a naprakész és transzparens adminisztráció. Működő elérhetőség, jól előkészített eszközök ha működnek, jól működtethető rendszer áll fel. Ha minden feladat határidő szerint teljesül akár a bérlő, akár a megbízható lakáskezelő részéről, minden a legnagyobb rendben szokott haladni.
A tapasztalat szerint akkor csúszik, csúszhat hiba a rendszerbe, ha a bérlő nem reagál egy-egy jelzésre, előre látható problémát nem jelez előre. Amennyiben minden információ időben elér a felelőséhez, még az esetleges gondok is kezelhetők, áthidalhatók. Egy korábban mindig időben fizető bérlő például munkahely-váltása miatti fizetési késedelem is belefér, ha előre tud róla a bérbeadó.
Ingatlan tanácsadó +36703854026